پیکاپ گیتار

         

همانطور که می دانید وظیفه پیکاپ (Pickup) گیتار تبدیل ارتعاشات سیمهای ساز به سیگنالهای الکتریکی متناسب با شدت و فرکانس این ارتعاشات است. ایده اصلی و نحوه کار یک پیکاپ مغناطیسی معمولی گیتار به یک هسته مغناطیسی و سیم پیچی که دور آن پیچیده شده است باز می گردد.

نحوه کار به این صورت است که حرکت و ارتعاش سیم های ساز باعث تغییر رلوکتانس میدان شده، تغییراتی را در فلوی میدان می دهند. این تغییرات میدانی، که بطور مستقیم با کیفیت ارتعاش سیم مرتبط است موجب القای جریان الکتریکی متناسب با ارتعاش در سیم پیچ پیکاپ می شود.

ساختار هر پیکاپ، محل و نحوه قرار گرفتن آن از جمله پارامترهای مهمی هستند که بر روی کیفیت و چگونگی صوت خروجی ساز اثر می گذارند.

پیکاپ های ارزان قیمت دارای طراحی بد و مواد اولیه نا مرغوب هستند بگونه ای که ممکن است به علت اشکال در پیچیده شدن سیم پیچ، دارای خاصیت خازنی نیز بشوند. بنابراین هنگامی که آنها به کابل ارتباطی با آمپلی فایر متصل می شوند یک مدار تشدید تولید میکنند و در فرکانسهای خاص پدیده رزونانس را بوجود بیاورند.

ناگفته نماند، ممکن است برخی از نوازندگان از خروجی رفتار غیر خطی این پیکاپ ها لذت برده و آنرا مناسب سبک موسیقی خود می دانند.

 

         دوستان مطلب در این مورد بیشتر دارم اگر خواستید باز هم در موردش می نویسم


 

نظرات 7 + ارسال نظر
ابوالفضل دوشنبه 2 مرداد 1385 ساعت 04:33 ب.ظ http://www.ashsa.mihanblog.com

سلام
حالتون خوبه؟
بابا ما سری به شما نمی زنیم شما هم نمی خواید یه سر به ما بزنید؟
باشه اشکال نداره. راستی سوالی که گفتم می خوام ازتون بپرسم این بود که نمی دونید برای دانشگاه رشته ی موسیقی در مصاحبه (عملی) ویولون را جزو سازهای سنتی به حساب میارن یا کلاسیک؟ یعنی من که الان سنتی کار کردم همش بی فایده بوده؟ آخه یه نفر گفت که باید هارمونیک یاد بگیرم. آخه اونجا ویولون رو جزو سازهای غربی به حساب میارن. خدا کنه دروغ باشه. ممنون میشم اگه جواب بدید. منتظرتون هستم

ابوالفضل دوشنبه 2 مرداد 1385 ساعت 04:37 ب.ظ http://www.ashsa.mihanblog.com

راستی شما رشتتون موسیقیه؟

کورش سه‌شنبه 3 مرداد 1385 ساعت 01:38 ق.ظ http://www.dream-hater.blogfa.com

سلام خسته نباشی .
ببین وبلاگت خیلی عالیه .
من نمیخوام نظر بدم چون میدونم در حدی نیستم که بخوام اینو بگم ولی سعی کن همش این حالت آموزش و اطلاع رسانی رو از وبلاگت عوض کنی .
مرسی

دعاگوی شیطان سه‌شنبه 3 مرداد 1385 ساعت 05:35 ق.ظ http://www.devilprayer.blogspot

شروع خوبی است. کاش مطلب را عمیق تر ادامه داده بودید. مثلا در مورد علل فیزبکی ایجاد انواع نویزهای خواسته و ناخواسته و یا تاثیر شاختمان پیکاپ بر روی تن صدا تشنگی موضوع زیاد است.

پایدار باشید...

دعاگوی شیطان سه‌شنبه 3 مرداد 1385 ساعت 05:35 ق.ظ http://www.devilprayer.blogspot.com

شروع خوبی است. کاش مطلب را عمیق تر ادامه داده بودید. مثلا در مورد علل فیزبکی ایجاد انواع نویزهای خواسته و ناخواسته و یا تاثیر شاختمان پیکاپ بر روی تن صدا تشنگی موضوع زیاد است.

پایدار باشید...

مجتبی سه‌شنبه 3 مرداد 1385 ساعت 08:09 ق.ظ http://www.heivedy.blogfa.com

سلام
خسته نباشید
اطلاعات خوبی در اختیار خوانندگان گذاشته اید
و ادامه دادن آنها خالی از لطف نیست

meisam سه‌شنبه 3 مرداد 1385 ساعت 03:52 ب.ظ http://dashtiha.blogfa.com

سلام
خیلی زیبا بود اگه میشه بیشتر در موردش بنویسید خوشحال میشم
ببخشید که این چند وقته به هتون سر نزدم سرم خیلی شلوغ بود دانشگاه
دیگه خودتون میدونید
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد