بهرام رادان

بهرام رادان متولد هشتم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و پنجاه و هشت خورشیدی و فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است.
او بازیگری را از کلاس های بازیگری هیوا فیلم آغاز کرد و در سال هزار و سیصد و هفتاد و هشت در اولین فیلم خود «شورعشق» جلوی دوربین رفت.

البته شاید اولین فیلم او تعریف چندانی نداشت اما بعد از گذشتن زمانی شاهد تلاش و موفقیت این بازیگر بوده ایم.خود این بازیگر در یکی از مصاحبه هایش می گوید:

«اصلا عملی نیست که از همان اول از روی وسواس پیش رفت . در هر کار حرفه ای – نه فقط سینما – اولش باید کمی کوتاه بیایی . اما اینکه می گویم کوتاه آمده ام به این معنی نیست که هر فیلم نامه بدی را قبول کرده باشم .
با اطمینان می گویم که فیلم نامه هایی را انتخاب کردم که حداقل از بقیه کارهایی که در آن زمان به من پیشنهاد شده بود ، بهتر بودند .»

بهرام رادان از دید خوانندگان هفته نامه چلچراغ به عنوان مرد برتر سال 82 برگزیده شد.
در این نظرسنجی که حدود 800 خواننده پرمخاطب ترین هفته نامه تین ایجری ایران در آن شرکت کرده بودند، رادان بالاتر از بزرگان عرصه های مختلفی چون موسیقی و فوتبال قرار گرفت.

در جایی دیگر در مورد شعور هنری مردم اضافه می کند :

«من دوست دارم فیلمم پر مخاطب باشد و یکی از هدفهایم است . الان دیگر مفهوم پر مخاطب با عامه پسند تفاوت پیدا کرده و اصلا نمی توان مخاطب زیاد را به حساب بی ارزش بودن فیلم گذاشت .
چون اصلا عوام ما دیگر آن عوام سابق نیستند. در بین آنها آدم های تحصیل کرده هستند ، آدمهایی هستند دارای تفکر و به سینما هم که می روند ، خیلی جدی فیلم را می بینند و تحلیل می کنند . برای من پیش آمده که بیننده فیلمم با من بحث کرده و چنان خوب و مسلط فیلم را تحلیل کرده که من در جوابش در مانده ام . دیده ام که
می آیند و من را که در این سینما هستم ، فیلم می بینم ، نقد می خوانم و کتاب و مجله می خوانم را با دلیل محکوم می کنند . پس برای این مخاطب عام دیگر نمی توان کلمه عوام را به آن معنی به کار برد. مخاطب سینما مخاطب تحصیل کرده و با شعور است و جذب او به فیلم نه تنها منفی نیست ، که مثبت هم هست .»

فیلم شناسی:
شور عشق (سال 1378)
آبی (سال 1379)
ساقی (سال 1379)
آواز قو (سال 1380)
رز زرد (سال 1381)
عطش (سال 1381)
گاوخونى (سال 1381)
شمعی در باد (سال 1382)
روایت سه گانه | ایپزود ننه گیلانه (سال 1382)
سربازهای جمعه (سال 1382)
ته دنیا (سال 1383)
رستگاری در هشت و بیست دقیقه (سال 1383)
یه دنیای دیگه (سال 1383)
گیلانه (سال 1383)
حکم (سال 1383)

تقاطع(۱۳۸۵)

نا گفته نماند به خاطر بازی در فیلم شمعی در باد برنده ی سیمرغ بلورین نقش اول مرد شد.

بهرام رادان به دعوت جشنواره بین المللی فیلم کن ،روز بیست و چهارم اردیبهشت ماه (پانزدهم ماه می)به فرانسه رفت.دعوت از رادان که به دلیل حضور فیلم گاوخونی در بخش دوهفته کارگردانان این جشنواره صورت گرفته بود،نخستین حضور یک ستاره ایرانی در رویدادی با این اهمیت بود.

 

باز هم جای ستایش داره کار این هنرمندان ایرانی که حتی  با نبود جلوه های ویژه ی هالیوودی و امکانات کافی و خیلی چیزای دیگه در این حد محبوب می شوند و تلاش می کنند .

 

نظرات 3 + ارسال نظر
سارا شنبه 27 آبان 1385 ساعت 09:47 ب.ظ http://redpen.blogsky.com

اطلاعات خوب و مفیدی است.سپاس

سارا یکشنبه 28 آبان 1385 ساعت 09:55 ب.ظ http://redpen.blogsky.com

سلام سپده عزیزم.
سر بی هنری بعضی ها . و جامعه ی کودک ما
سبز باشی

ابوالفضل شنبه 4 آذر 1385 ساعت 04:30 ب.ظ http://ashsa.mihanblog.com

سلام دوست عزیز. مرسی از این اطلاعات کاملت. واقعا که بازیگر با تجربه ایست.ایشون یکی از بهترین بازیگران من بود و هست.
این ایمیل ایشونه. چند باری جواب من رو داده. با معرفتم هست.
bahram@bahramradan.com
اینم سایتشه: www.bahramradan.com
در ضمن یکی از فیلمهای جدیدش رو از قلم انداختی. که امثال اکران شده. و واقعا فیلمه. پیشمهاد می کنم این فیلمش رو حتما ببینید. اسمش تقاطع است.
موفق باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد